Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 28 februari 2008 20:13


Idag har jag varit på Wellnessmässan. Det blev en rolig dag med föreläsningar och provsmakning av olika bars, ekofrukt och en smarrig, nyttig (så klart) lunch! Jag diskuterade bröd med självaste näringsgurun Paulun och fick lite goda tips att använda. Vi gick omkring i montrarna och insöp olika hälsotips och gjorde en fettmätning. Måste nog säga att choklad disken var klart bäst! Massor av god mörk kakao och chokladkrämer i burk, mums.... Vi förundrades över hur personerna bakom "Herbalife" såg ut, fungerar inte produkten tro? Man får givetvis tro på det man vill men en sak vill jag klargöra, det finns inga genvägar till en viktminskning. Det handlar om att göra en livsstilsförändring och det tar tid. Det viktigaste av allt är att börja röra på sig!

"Bättre att vara rund & aktiv än smal & inaktiv"


 

Vad gjorde då F idag? Han var på långtur med "mormor" och bästisen Selma. Det blev en härlig promenad i Änggården med fika i solen, i tre timmar! Snacka om att jag mötte en trött liten kille när jag kom hem. Nu på kvällskvisten när persiennerna är nerdragna hittar han sin sovplats vid soffan.... jag tycker inte det ser vidare bekvämt ut, men F stormtrivs!

Av Anna - 22 februari 2008 20:30


Det känns nästan som en vana nu, jag menar, det här med storm. På väg hem från jobbet insåg jag att det blåste och regnade en hel del. När vagnen åkte förbi lejontrappan i Brunnsparken var den täckt av vatten och översvämningarna i stan ett faktum. Jag och vännen trotsade dock stormen och åkte upp till Änggården och gick en timmes promenad i skogen. Det var bäcksvart och vinden ven i träden. Tur att dom små svarta hundarna hade blinkande halsband på sig annars hade vi inte sett något. Sådana här kvällar behöver man inte vara orolig för otrevliga möten med joggare, arga hundägare eller mountainbike galna typer, det är ju faktiskt ingen som ger sig ut i sånt här oväder! (förrutom vi och kanske nån enstaka älg).

Hundarna kunde helt enkelt springa omkring och roa sig bäst de ville, härligt!

Vi funderade på hur stark vind det måste vara innan hundarna lyfter? Räcker det med storm eller är det orkanstyrka som gäller? När stormen Gudrun var på besök, för ett par år sedan, var det faktiskt ganska svårt att gå, även för F. Ikväll var det iallafall ingen hund som flög iväg!


Väl hemma igen tog F fram Tiger och leken var i full gång!

Av Anna - 18 februari 2008 19:38


E de du, Ronja, som bökar med min kudde?


Okej då, vi delar!

Av Anna - 16 februari 2008 11:02


Igår hade vi celebert besök! Fyra mattar och hundar kom på middag. Vi åt nyttig mat, rotsaker i ugn och drack nyttigt vin? Det blev full rulle på hundarna då det skulle skällas & lekas men efter ett tag lugnar dom sig dock och lägger sig till rätta under bordet. Ja, nästan alla iallafall.. Udo (som inte är en vanlig hund, utan en pudel) blir lite bekymmrad för han är livrädd att matte skall lämna honom hos mig, så han sitter fastklistrad i hennes knä. Skulle hon resa sig, ja då skulle han "hänga" kvar det är jag övertygad om. Hur som helst blev det hundsnack ända in på småtimmarna, sååå mysigt!






Av Anna - 14 februari 2008 18:44


Idag är det fyra år sedan denna fina kille fick somna in! Tyvärr blev han sjuk och lämnade oss alldeles för tidigt. Det går inte en alla hjärtans dag utan att tankarna förs till D som precis skulle fylla sex. Men jag vet att han finns där på ängen vid regnbågsbron och leker och väntar..

Av Anna - 11 februari 2008 19:38

Jag har köpt korgar, bäddar och filtar till F men det är fönstret som gäller som sovplats. Så numer har jag lagt ner det där med blommor osv.

Vad gör man inte för sin hund?




Av Anna - 10 februari 2008 19:20


Efter en dag på klubben med lite träning och promenad med vännerna Udo och Cartman, behövs det en ordentlig dusch. F är inte speciellt road av att bli blöt i badrummet, annat är det ute, då plaskas det ner i pölar med öppen mun. Vad är skillnaden egentligen? vatten som vatten... Jag tror att F bokstavligen "kastat in handduken".

Av Anna - 9 februari 2008 19:42

Igårkväll var vi och körde ett roligt träningspass. När hundarna låg och väntade på sin tur, hörde vi efter ett tag tre ylande aussies i samstämmig kör. Det blev mycket stoj och stämningen var verkligen hög på alla hundar (och förare) som var med. Kändes bra! 

Så idag beslöt vi oss för att ta det ganska lugnt. Vi fick sällskap på vår promenad runt Amundön. Solen sken och folk hade gått "man ur huse" för att fin promenera. Vi var klädda för vandring i berg och fnissade glatt åt "folket" med nystrukna fjälljackan (som troligtvis aldrig använts förrut)och tjejer med högklackat. Vi hittade iallafall egna vägar att gå och F kunde springa lös nästan hela tiden. Det som saknades var den varma chokladen och en bulle, det får bli nästa gång. Som avslutning blev det middag hemma hos mig, en riktigt trevlig lördag!


Ovido - Quiz & Flashcards