Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Årets första viltspår

Av Anna - 9 januari 2009 12:44

Med packade väskor & bilar bar det av till GMBK´s skogar för att lägga årets första viltspår. Hela hundgänget var givetvis med! Felix var PÅ redan då jag öppnade frysen i morse för att ta fram klövarna. Han fick sitta i bakluckan på Lumas bil och höll låda hela vägen. Snacka om förväntan : (

(Vill ju inte ha denna stress) Väl uppe på klubben tyckte jag ändå att han lugnade sig och skötte sig bra medans vi fikade för att vänta in de lagda spåren. Vi gjorde en tabbe dock, vi höll oss lite för nära klubben och hamnade i sökrutan? Hoppsan....Det blev mindre bra för Luma. Men nu vet vi det tills nästa gång.

F tog sina spår galant (la två stycken) Jag är supernöjd, han har tidigare gått mycket på vittring men idag var det som bortblåst och nosen var i backen hela tiden. Fick stanna till två gånger då han gick ur spår men F hittade snabbt tillbaka. Han är inte den mest metodiska & lugna hunden men vi är oxå nybörjare, så vi skall öva på detta. Väl i slutet tar F klöven i munnen med stor försiktighet, sätter sig ner och jag berömmer massor. Han väntar snällt medans jag "packar" ihop sedan blir det godis.

Tyvärr blev det för mycket stress & uppspelta hundar emellan spåren så det där skall vi strukturera om tills nästa gång. Allt för lugnets skull!

I det stora hela är jag jättenöjd med dagen och jag har en trött F som ligger och snusar i fönstret! Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 mars 2009 22:26

  Vi är under omorganisation....eller så slutar vi blogga omkring i cyber världen! Vi har provat och nu har lusten försvunnit! Nu är det väl minibloggen som gäller...eller hur är det? Har inte riktigt beslutat hur vi gör ännu.....men vi har full för...

Av Anna - 13 februari 2009 17:35

Vi har haft en väldigt trevlig vecka! Det började med att vi hade Luma på middag. Hon är en rätt lustig tjej! Hon gillar nämligen att jucka! Hon har av detta oxå utvecklat en otrolig balans. Misstänker att hon kommer att bli värsta cirkushunden!    ...

Av Anna - 7 februari 2009 09:22

  Upp och hoppa vi skall ut och träna! ...med Felix ligger lungt kvar och "borrar" in hela nyllet i kudden. Han gillar att ligga och mysa och gosa på morgonen, det tillhör liksom morgonrutinen. Efter en lång stund..sträcker han på sig och är redo f...

Av Anna - 1 februari 2009 20:25

Vilken fantastisk dag med strålande sol och fem Aussie tränande lydnadshundar. Det känns som om jag är pågång igen när det gäller lydnaden. Sen är det alltid kul med nya hundar och framför allt aussisar. Det var riktigt najs idag. Felix fixade nya mi...

Av Anna - 24 januari 2009 16:01

  Felix har hittat sin jämlike!   Är ditt ben godare än mitt?     Just nu har vi Luma på besök, hennes matte skulle på kalas. Ärligt talat undrar jag om hon verkligen är här? Hon märks inte! Hon & Felix ligger och tuggar på var sitt ben. Hon är no...

Ovido - Quiz & Flashcards