Alla inlägg under december 2008

Av Anna - 30 december 2008 15:59

Gott nytt

år

kära vänner!



Har ni nyårslöften? eller varför då?

Man kan väl lova saker när man vill? I mitt arbete som hälsopedagog möter jag ofta kunder som skall börja på måndag! Börja med vadå? jo.. nytt liv, ny bantning eller ny träningsform. Den dag vi vaknar upp och säger att  NU, IDAG skall jag börja med att (göra något) då har vi kommit rätt, hittat hem, har motivation på topp eller kalla det vad du vill. Först då är vi redo till att börja göra en förändring.



Jag har lite nya mål/tankar med min hundträning inför 2009:


  • vara mer ute på öppenträningar (klubbar) för att träna i stressiga & olika miljöer
  • åka på olika hundtävlingar och träna passivitetsträning (mer miljöträning)
  • träna in tvåansmoment
  • fortsätta "ha kul" med agilityn
  • lägga med spår

Vi skall alltså fortsätta ha ett riktigt gott nytt hundår!


Av Anna - 29 december 2008 10:12

Jag har precis börjat att träna det här med burleken.

Målsättningen är att få hunden att vilja ligga/sitta kvar i sin öppna bur iväntan från mig att träna. Felix tycker att all träning är kul så det var inte speciellt svårt att få honom att glatt välja att sitta inne i buren! Problemet är nu att buren är så värdeladdad att alla vill vara där.....

Vad gör man då? 

 

Av Anna - 24 december 2008 11:01


Vilken bra start på Julafton! I tidig otta åkte vi ut till GMBK för

 promenad, vi fick åka i Lumas bil och det gick bra att sitta "där bak".

 Väl på plats mötte vi Cartman & Udo och "de burdusas gäng" hade samlats!

Det blev en härlig promenad, Luma fick ibland söka skydd hos matte  (förståndig liten tjej) när dessa killar sätter igång finns ingen nåd!

 Jag har oxå införskaffat ett koppel som jag kan ha runt midjan som gör att jag kan gå ut med Felix. Funkar bra!

Så nu när hundarna fått sitt är det dax att fira jul....





Av Anna - 21 december 2008 10:09

På nyhetsmorgon idag sa "väderkillen" fel och pratade om vädret på midsommarafton! och kan ni tänka er, det är dit jag längtar! Då kommer jag ha kommit ganska långt i min operationsserie. I morse hade jag största projektet, det var att duscha (försiktigt) det får inte komma vatten nära dränage-ingång. Men jag lyckades tvätta håret och känner mig ganska cool nu när jag sitter med min kaffekopp  och tittar ut (det blir en solig dag idag). Smärtan verkar ha minskat ?!....

Det om saknas här hemma är fyra goa, stora tassar som smyger omkring..nä förresten Felix smyger aldrig ! ..han rusar omkring eller ligger och snarkar i fönstret. Han är världens mjukaste gosehund...längtar! Jag kan ju berätta att han är kvar hos min mor och träffar Selma idag oxå. Förhoppningsvis blir jag av med dränaget i morgon och då kan lillen komma hem.

Ha en härlig fjärde advent!

Av Anna - 20 december 2008 09:02



 

Av Anna - 17 december 2008 23:09

   

God Jul

&

Gott nytt år




Av Anna - 16 december 2008 20:31

Det är nog så att de flesta så här års väntar eller längtar till dopparedagen! Jag däremot har en annan nedräkning, det är snart dax för operation. (sista arbetsdagen imorgon och sen väntar en sjukskrivning) Jo, jag är givetvis nervös och det här med sjukhus skapar en hel del ångest! Men vi får hålla tummar över att detta går bra och att jag snart är hemma igen för att ta hand om lill-killen. Under min rekreation hjälper mina vänner till, dom är för härliga! Det kommer nog att dröja ett tag innan vi springer våra löprundor i Skatås, ååå vad jag längtar dit!



Jag har även en fantastisk mamma som hjälper mig med F när jag behöver.

Utdrag ur dagbok idag :

"Idag har Birgitta, Selma, Felix & jag gått i Änggårdsbergen i två timmar. Det tar mig en halvtimme att gå dit så utevistelsen blev 2,5 timmar. Vi har som vanligt trevligt alla fyra. Selma triggar upp Felix och det blir jagning i terrängen flera gånger. De leker bra ihop. Jag kokar kaffe på termos och har extra tröja och sittunderlag med i ryggsäcken och Birgitta bjuder på smörgås och kaka till kaffet.Vi mötte inte många ute idag, tre personer, några med hund i koppel som gick andra vägar än våra. Det var inte så kallt idag, skönt att bara gå och låta hundarna springa lösa. Felix är dessutom lätt att kalla in. Selma kommer vid andra eller tredje uppropet! Skall vi köpa gran idag? Vi rings Kram mor"

Låter det inte toppen? och självklart åkte vi och köpte den snyggaste granen av dom alla!

Ovido - Quiz & Flashcards