Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Regnet öser ner!

Av Anna - 12 januari 2009 16:26



Vi var ute vid hundklubben idag för att lägga viltspår. Vi tänkte att klövarna kunde ligga tills imorgon så tar vi spåren på morgonpromenaden. Jag bara undrar hur ser dom ut efter en natt i ösregn? Om dom nu ligger kvar, det är nog så att både räv och annat skulle kunna vara intresserade, eller? Luma var ialla fall duktig och satt för första gången "där bak". Inte ett ljud på damen!


Väl hemma igen kom Cilla förbi:



Cartman & Felix lekte medans Udo passade dörren,(Cartman hjälpte till när det behövdes)

Jo, jag fick ju se Udo backa upp för min köksvägg, Frågan är vad det nu skall vara bra för? Jag misstänker att det kommer en fortsättning...Det var bra att ha Cilla på besök, hon behöver peppa mig lite i min klickerträning. Just nu är jag bara förvirrad, vet inte vad vi håller på med. Jag vill ha mer konkteta saker att göra, inte bara läsa massa teori. Nu har jag i alla fall bestämt vad Felix skall lära in för konst till nästa kurstillfälle. Han skall på rent klickervis backa upp på en kloss, så att han förstår att han har två-bakben! kanske hamnar oxå Felix på min köksvägg så småningom. Fortsättning följer.....

 
 
Ingen bild

Camilla

13 januari 2009 21:22

Hej,blir nyfiken..hur gick det med spåren idag? Har ni bra spårmarker där borta? Utan vildsvin? Skulle vara kul om vi kunde ta något spår tsm någondag?
Kram

 
Ingen bild

anna

14 januari 2009 23:08

Hej
Ja det var just typiskt att det skulle regna hela natten. Väl framme för att ta spåret blev Felix förvirrad, det låg dränkt i vatten! Alldeles för svårt. Han spårade endast korta bitar så vi avbröt när vi kom till "sjön". Vi tog en omväg för att hämta klöven och han tog den i munnen och har stort intresse, så vi tar nya tag! Vi har hyffsade skogar (har ej stött på vildsvin, låter farligt?) men jag antar att "dina" skogar priset.
Spårar gärna nån dag!
Skulle så gärna göra ett viltspårsprov.(anlagstest) kram

 
Ingen bild

Camilla

15 januari 2009 14:54

Dina skogar är nog alldeles perfekta här har massa skogsmaskiner varit och förstört en massa :(
Anledningen att jag frågade efter vildsvin var när jag gjorde anlagstesten med Ärtan och Virr ute vid Årekärr(heter det så) så fanns det massa vildisar i skogarna däremellan men de kan ju flyttat eller nåt(blivit uppätna kanske)
Anlagsprovet är kanske något att satsa på tror fröken P oxå är sugen på det... så vi får väl försöka få till någondag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 mars 2009 22:26

  Vi är under omorganisation....eller så slutar vi blogga omkring i cyber världen! Vi har provat och nu har lusten försvunnit! Nu är det väl minibloggen som gäller...eller hur är det? Har inte riktigt beslutat hur vi gör ännu.....men vi har full för...

Av Anna - 13 februari 2009 17:35

Vi har haft en väldigt trevlig vecka! Det började med att vi hade Luma på middag. Hon är en rätt lustig tjej! Hon gillar nämligen att jucka! Hon har av detta oxå utvecklat en otrolig balans. Misstänker att hon kommer att bli värsta cirkushunden!    ...

Av Anna - 7 februari 2009 09:22

  Upp och hoppa vi skall ut och träna! ...med Felix ligger lungt kvar och "borrar" in hela nyllet i kudden. Han gillar att ligga och mysa och gosa på morgonen, det tillhör liksom morgonrutinen. Efter en lång stund..sträcker han på sig och är redo f...

Av Anna - 1 februari 2009 20:25

Vilken fantastisk dag med strålande sol och fem Aussie tränande lydnadshundar. Det känns som om jag är pågång igen när det gäller lydnaden. Sen är det alltid kul med nya hundar och framför allt aussisar. Det var riktigt najs idag. Felix fixade nya mi...

Av Anna - 24 januari 2009 16:01

  Felix har hittat sin jämlike!   Är ditt ben godare än mitt?     Just nu har vi Luma på besök, hennes matte skulle på kalas. Ärligt talat undrar jag om hon verkligen är här? Hon märks inte! Hon & Felix ligger och tuggar på var sitt ben. Hon är no...

Ovido - Quiz & Flashcards