Alla inlägg under juni 2008

Av Anna - 29 juni 2008 22:57


Så hände det igen!

På kvällsrundan runt kvarteret, såg jag på håll, en ung kille som var ute med två lösa Jack Russllar. Killen var runt åtta år och hade ingen koll på hundarna. Jag funderade på att vända men beslöt mig för att inte vara så feg, utan att gå förbi. Det skulle jag inte ha gjort, så fort hundarna fick se mig och F kom dom springande till attack! Jag hade givetvis F i koppel och blev stående i detta inferno av hundar som bet och slogs. Vad faan skall man göra och hur skall man skydda hunden mot detta? Eftersom det tog en stund innan killen hann komma fram, var det en tjej som kom till undsättning och kunde dra loss den ena hunden ifrån F. Jag sa till henne att dra hunden i benen så hon själv inte skulle bli biten och det funkade. Sen kom killen och tog den andra hunden. Själv fick jag bett i handen och i benet! Fy vad det är tråkigt och stackars lilla unga kille...han sprang iväg! Var är det för knasiga föräldrar som låter sina barn gå ut med så aggresiva hundar? och dessutom som släpper dom lösa? Jag blir så förbannad och ledsen.   

Av Anna - 24 juni 2008 22:49

I kväll var det dax för kvällstävling i Varberg. Vi åkte iväg fulla av förväntan och ganska nervösa (jag var det, F var nog mest undrandes). VarbergsBK hade delat upp ekipagen så ikväll var det endast large hundar. Funkar bra tycker jag. Det var alla klasser och därav ganska många kända ansikten.. kul..eftersom jag åkte själv. 


Vi började med agilitybanan och jag hade startnr 10. Vi hann endast hoppa två hinder så var det dax för A-hindret. Där stannar F och börjar spana in utsikten och vägrar komma ner?! Till slut springer han iväg och av banan och en sur matte efter. Var det nån go tiklukt eller var det hamburgarna som precis hade lagts på grillen som lockade mer? Givetvis blev det en disk som följd. Funderade skarpt på att kapa kulorna! Skit när det inte blir som man tänkt!


Vi (jag) lyckades ladda om till hoppklassen och gjorde ett felfritt lopp! Trots att jag ändrade strategi innan jag gick in på plan. Jag hade full koll och F var så taggad och följde mig perfekt. Vi klarade av svårigheterna med banan galant. Det blev en 5:e plats och en PINNE.

Det är ju så himla Kul när det går bra...hurra!

Nu är det en ganska trött familj som kryper till kojs. zzz


Av Anna - 18 juni 2008 23:07


Det bjöds på klart bättre fotboll live hemma i mitt vardagsrum!

Utmärkt försvar- och ansfallspel. Visst kan gammal dam göra mål, till skillnad från vissa andra!

Av Anna - 15 juni 2008 20:23


Vi har haft en riktigt go söndag. Legat och slappat i (nyinköpta) soffan.

Till skillnad från igår då vi hade fullt upp.

Först var det Rallylydnad med fyra tappra deltagare, det blev oxå tid för egenträning. Jag har köpt en ny riktigt rolig leksak som F älskar och gissa om det blir tempo i slalom, äntligen! Sen hämtade vi J och spanade in den snygga nya bilen.. GRATTIS.. ett riktigt kap. När vi kom hem var det bara att slänga sig in i duschen och cykla iväg till grillning och fotbollsmatch. Dessvärre med ett inte så roligt resultat men en lyckad kväll ändå. F har blivit riktigt bra på att "cykla" och vilken bra träning. Inte konstigt att han idag har sovit gott och softat hela dan!


 



Av Anna - 8 juni 2008 23:10


Det BÄSTA med landet är ett eget hus..


..och att man får sitta i framsätet och känna vinden och spana in korna..


..och en egen kompis som jagar en..


 ..och att vattenskålen är gigantisk.. 


 ..och en egen agilityplan..


..och det VÄRSTA är värmen..


Vi passade på att tävla oxå, i Frövi. På väg till tävlingen kom världens åskväder, jag såg knappt vägen och undrade om jag skulle vända. Men vi kom fram till slut och då sprack det upp och värmeböljan fortsatte. Vi diskade oss i hoppklassen, F var framme vid funktionären och skulle hälsa och valde den roliga tunneln istället för slalom. Men agilityklassen gick bättre och en sjätte placering som följd, tyvärr med 10 hinderfel! Men jag är nöjd med loppet eftersom jag klarade av svårigheterna med banan, sen att jag slarvade lite skyller jag på värmen. Nöjda åkte vi hem med rosett och pris!

Udo

Av Anna - 5 juni 2008 21:38


Udo knackade på...han skall tydligen bo här ett par dar. Han kände sig som hemma och slocknade direkt. Kände knappt igen honom, han hade färgat skägget, brunt! Skumt. Vi skall ut och åka imorgon, ett par dagar bara..kan nog vara skönt att vila upp sig lite från Fanny, hon är nog en ganska krävande tik.

Av Anna - 5 juni 2008 01:00


Hade fest ikväll... somnade i morsans Party Hatt,

Viva Las vegas!


Av Anna - 2 juni 2008 09:09

Det finns flera saker som tyder på att sommaren har kommit. Studenter som vrålar från öppna flak, premiärdopp i havet, lojja hundar, fästingar i mängder och ett slottskogen som ser ut som ett slagfält på kvällspromenaden.

Det är helt fantastiskt att värmen har kommit, men det är inte lätt att vara hund med tjock päls....pust!

Jag har en vän som nog skulle råda mig att raka F men hur skulle det se ut? Är det inte så att pälsen även skyddar mot värme? Eller hur fungerar det egentligen?

Vi har haft en riktigt rolig helg simmat i havet, fikat i massor och varit på Heden för att titta på vallning och annat hundskoj. Även rallykursen på Alfa blev av i värmen (mycket passivitetsträning denna gång). Efter egen träningstid fick vi även till en simmlektion som egentligen inte gick så bra. F plaskade och simmade helt frenetiskt och svalde halva bassängen detta gjorde att han blev riktigt kass i magen. Det värsta var att han sa till mig på flera sätt att han ville ut men jag min idiot tyckte att han skulle vara still på massagebordet. Ja... och så var olyckan framme.. ibland är man bra dum..

Hm...det inte alltid så lätt att vara hund.



Ovido - Quiz & Flashcards